Home

En ny sang av Erling Ekholt.

Hvor godt det er å være løst og fri
 fra syndens makt og Satans slaveri.
 Å høre Åndens tale på sin vei,
 Han har så mange gode råd til meg.

Om du kan lytte til Hans milde røst,
 da skal Han lære deg det som er størst,
 og minne deg om Ord som Jesus sa’,
 en bedre lærdom ingen kan motta.

Å hente visdom fra sin egen barm,
 å tro på kraft og styrke i sin arm.
 å søke makt og ære, sølv og gull,
 det gir oss tomhet, hele favnen full.

Det er så trygt og godt å tro på Gud,
 ved den få kraft, i kampen holde ut.
 Det visshet gir og glede i min strid.
 Tenk! Ro og fred i Ham til evig tid.

O, Jesus! Gi meg Livets klare vann,
 så jeg kan dele ut til kvinne, mann.
 Jeg ønsker ikke leve for meg selv,
 men slik som du, gå rundt å gjøre vel.

Ha evig takk, Du frelste meg en dag,
 Du løste meg og tok deg av min sak.
 Du kjøpte meg fra verden med Ditt blod,
 For evig er jeg din, min Frelser god.

(Melodi som på sang ”Jeg vet et land”, nr. 51 i ”Senterboka”.)

Første gang publisert i nr. 1/2009.

Legg igjen en kommentar

