Home

Av Kåre Jensen.

Vi synger i en sang: ”Jeg vil lovsynge Herren min Gud For fra mørket han fridde meg ut. Jeg vil prise ham her med mitt liv For den veldige nåde han gir.”

 Når vi ser hva vi er reddet i fra og at vi har fått tilgivelse for våre synder og den nåde han gir, så har vi grunn til å lovsynge ham. I Salme 33, 1 leser vi: ”Lovsang sømmer seg for de oppriktige.”

 David sier også i en av sine salmer: ”Mine lepper skal flyte over av lovsang” (Salme 119,171). Han sier også: ”Midt i menigheten vil jeg lovprise deg” (Salme 22,23).

 Her har vi nok mye å lære av David. La oss lese litt i det nye testamentet i Ef. 5, 18-20: ”Drikk dere ikke drukne av vin, for det fører bare til utskeielser, men bli fylt av Ånden, så dere taler til hverandre med salmer og lovsanger og åndelige sanger, og synger og spiller for Herren i deres hjerter, og alltid takker Gud og Faderen for alle ting i vår Herre Jesu Kristi navn. Mange steder i Bibelen står det om å lovsynge. Det kunne være en tanke å se etter i Bibelordboken.

Første gang publisert i nr. 3/2006.

Legg igjen en kommentar

