Home

Av Tor Myrland.

Jeg er så glad for at jeg kjenner Jesus!
 Jeg er så glad for at han elsker meg med en evig kjærlighet! (Jer.31,3)

 Jeg er så glad for at han elsket meg først, og mens jeg enda var en synder og en fremmed av sinnelag! (1.Joh.4,19 og Rom.5,8)

 Jeg er så glad for at han for min skyld, og for hele verdens skyld, steg ned fra himmelens herlighet til jordens lavere deler! (Ef.4,7-9)

 Jeg er glad for at han, ”da han i sin ferd var funnet som et menneske, fornedret seg selv og ble lydig til døden – ja, døden på korset” (Fil.2,8).

 Jeg er så glad for at nettopp derfor ”har Gud høyt opphøyet ham og gitt ham det navn som er over alt navn” (Fil.2,9).

 Jeg er så glad for at han har utvalgt meg som i meg selv er så ussel, til å leve og herske sammen med ham, hvis jeg bare holder ut! (Rom.5,17)

 Jeg er så glad for at han har utvalgt det som ingenting er, for å gjøre til intet det som er noe (1.Kor.1,28). Derfor er jeg også inderlig glad for at han knuser det i meg som vil være noe!

 Jeg er så glad for at jeg ikke lenger står i gjeld til kjødet! (Rom.8,12) – Takk, Jesus for at du kjøpte meg fri!

 Jeg er så glad for at synden ikke lenger skal herske over meg, fordi jeg ikke er under loven, men under nåden! (Rom.6,15)

 Jeg er så glad for at alt her i verden er for skrap å regne, fordi kunnskapen om Jesus Krisus, min Herre, er så meget mer verd! (Fil.3,8)

 Jeg er så glad for at den Hellige Ånd skal veilede meg til hele sannheten! (Joh.16,13)

 Jeg er så glad for at sannheten skal frigjøre meg i større og større grad når jeg blir i hans ord! (Joh.8,32)

 Jeg er så glad fordi jeg har blitt satt over i Guds elskede Sønns rike! (Kol.1,13) – Høyt hevet over verdens jag etter å være og ha.
 Jeg er så glad for at Guds guddommelige makt har gitt oss alt som tjener til liv og gudsfrykt (2.Pet.1,3).

 På den tid skal du si: ”Jeg takker deg, Herre! For du var vred på meg, men din vrede hørte opp, og du trøstet meg. Se, Gud er min frelse! Jeg er trygg og frykter ikke. For Herren Herren er min styrke og lovsang. Han ble meg til frelse. Dere skal øse vann med glede av frelsens kilder” (Jes.12,1-3).

Først publisert i nr. 6/2002.

Legg igjen en kommentar

